Bisikan Hati

Di dalam tubuh manusia terdapat seketul daging,jika buruk maka buruklah keseluruhannya,jika baik maka baikla keseluruhannya..Dari hati muncullah insan sejati

Sunday 12 June 2011

CORETAN HATI

CORETAN HATI
Hati ini ingin sekali kau tahu,betapa ia rindu padamu
Hati ini ingin sekali kau tahu,betapa letihnya menunggumu
Diri ini ingin kau tahu betapa  ia selalu menanti kehadiranmu
Diri ini ingin sekali kau tahu betapa ia mengagumimu
                 
Menunggu itu meletihkan
Merindu itu memeritkan
Memandangmu menyenangkan
Senyumanmu menyenangkan

Aku cuma seorang gadis yang masih tidak memahami erti semua ini
Aku Cuma memandang,namun terlalu takut untuk  tersenyum
Aku Cuma menunggu,tak berani menyapa
Kadangkala manis,kadangkala pahit
Aku benci melalui semua ini
Namun aku sayang untuk menghilangkan rasa ini
Maaf andai kelakuanku menganggu perasaan dan hidupmu..

Petikan di atas memang nampak sangat kebudak-budakan..kan?Penulisan adalah salah satu cara bagi ana meluahkan isi hati,sebab ana jarang berkongsi..hanya dengan penulisan ana dapat meluahkan segala-galanya..petikan ini ditulis sewaktu ana dalam tingkatan tiga..memendam rasa terhadap seseorang,bagaikan sudah

menjadi rencah dalam kehidupan remaja sekolah kan?Bukan berniat untuk memenuhkan isi2 blog ana dengan penulisan yang  berunsurkan cinta..hanya ingin mengingatkan para sahabat dan diri ana juga..cinta itu harus disalurkan pada saluran yang betul,yang hak..mungkin penulisan boleh menjadi salah satu cara meluahkan hasrat hati,tanpa diketahui si dia jika kita masih rasa belum masanya..kan?>_<

No comments:

Post a Comment