Bisikan Hati

Di dalam tubuh manusia terdapat seketul daging,jika buruk maka buruklah keseluruhannya,jika baik maka baikla keseluruhannya..Dari hati muncullah insan sejati

Sunday 12 June 2011

Buat Kamu....

....Bismillahirrahmanirrahim....
     Allah Engkau empunya kasih sayang,yang mengurniakan anugerah itu kepada kami,terima kasih Ya Allah.
 Sungguh sejak dulu hati ini selalu terjaga dan dijaga..kalau pernah pun seseorang menyentuh hati ini cepat2 aku hilangkan
 demi keredhaan mu Ya Allah..kerana kalau aku buka pintu hatiku saat itu,pastinya kerana nafsu dan bukan keranaMu,kerana rasa itu hadir tanpa matlamat menuju keredhaanMu....
      Tapi kini Ya Rabb...seseorang telah mula menyentuh hatiku,antara beberapa pemuda yang hadir,hatiku terpaut padanya kerana peribadinya yang terjaga,agamanya yang ku yakin..dan kali ini aku relakan hati ini terpaut padanya..entah kenapa aku harus membiarkan..dia tak berharta,rupa yang biasa,ada juga kekurangan kerana kita manusia xmampu lari daripadanya kan Ya Allah?>_<
       Entah sejak bila aku membiarkan dirinya bertapak di hatiku..yang aku tahu saat aku menyedari dia memang telah di situ..kadangkala aku rasa sangat takut,betulkah tindakanku membiarkan dia terus disitu?Ya Allah jika dia memang untukku dekatkan hatinya dengan hatiku,jika dia bukan milikku tenangkanla hatiku dalam keredhaanMu amin~..hanya itu yang aku mampu lakukan,doa Ya Allah..doa padaMu..ku panjatkan setiap hari 'Ya Allah sungguh aku sangat rindu padanya,tapi dia bukan yang halal bagiku untuk aku sampaikan Ya Rabb..bantu aku,sampaikan rasa rinduku padanya yang ku titipkan pada hembusan bayuMu,jagakan peribadinya,akhlaknya,agamanya,hatinya untukku kerana sungguh aku tak mampu Ya Allah..Jika memang ditakdirkan dia diciptakan untuk yang lain,kurniakanlah dia wanita solehah yang terbaik untuknya..hehe,pernah sahaja hati ini dikuasai rasa cemburu andai aku tahu ade yang cuba mendekatinya...tapi aku cuba fahami walau kadangkala hati  ini sangat keras untuk memahami,dia bukan lagi milikku,mungkin sahaja memang bukan..sungguh dalam hal ini Ya Allah aku hanya mampu berserah padamu..
       Saat aku rasa hilang dari hatinya,aku mengingatkan diri,mungkin ini balasanya,kerana si dia lebih memenuhi ingatanku dariNya..akan aku ingat selalu pesan naqibahku,lebihkan menjadi berbanding mencari..ingin yang soleh..jadilah solehah..jangan sibuk mencari yang soleh andai diri tak solehah..aku yakin andai aku berusaha menjadi baik,Kau akan kurniakan yang terbaik untukku kan Allah?>_<

No comments:

Post a Comment